basenlisette-costarica.reismee.nl

Tropische verrassing!

Wij zijn er stil van, wat een fantastische plek om te starten met onze reis! Na een vliegreis van 18 uur, een kort nachtje in San José, een busreis, boottrip en een taxi zijn we er....Drake Bay!!

Ons hotel is een plaatje, 5 losse bungalows midden in de jungle omringd door het mooiste groen. Overal klinkt het geluid van vogels, (brul)apen en andere diersoorten die wij nog moeten ontdekken. Nog voordat onze tassen bij de bungalow arriveerden liet Juan, de eigenaar, ons een mooie rode ara en een luiaard zien.!

Het begin van de middag spenderen we met een biertje, omdat wij meteen om 4 uur aan de bak moeten vanwege de nachttrip. De 3 uur durende trip rond het hotel is een aanrader. Van de groene kikkertjes met rode ogen, tot toekans, neusbeertjes en stekelvarkens in bomen aan toe, wij hebben het zien langskomen. Na het late gezamenlijke diner, om 7uur (normaal eten ze hier rond 6uur en lig je om 9uur in bed) praten we nog wat bij met de andere gasten en liggen we rond 9.30 uur in bed omdat de wekker al om 5 uur gaat voor de trip naar datgene waar het hier allemaal om draait, het Corcovado park.!

Het moeilijk bereikbare Corcovado park was fantastisch! Wij spotten tijdens deze wandeling van 4 uur onder begeleiding van gids Roy felgekleurde ara's, brul-, squirrel-, en spideraapjes, een tapir, roofvogels, giftige spinnen en slangen, haaien, krokodilletjes en jammer genoeg alleen afdrukken van panters. 'S middags zijn we bekaf en zitten we lekker aan het bier met een jonge Nederlander genaamd Bas (20) en een Spaans/Indiaas koppel die ons voorzien van heeeel veel goede reistips.!

Wij zijn nu net aangekomen op onze volgende plek, Dominical, waar we onder het genot van een kopje goede koffie dit stukje aftypen. Hier slapen wij (op aanraden van jonge Bas) in een tipi, gaan wij surfen en wagen we misschien ook nog een duikje.

Pura Vida!

Bas en Lisette

Edwin Haasbroek

Leuk, ik ga jullie volgen!

Astrid

Mooie belevenissen! Heel veel plezier daar en maak veel foto's!

Helene

Lieve lies en bas. Wat heerlijk om te lezen hoe jullie genieten en wat een bijzondere plaatsen bezoeken jullie! Geniet ervan schatten en tot snel! Xxx