basenlisette-costarica.reismee.nl

The Place

Wat was het weer een mooie reis naar onze bestemming! Eerst met de bus naar Jaco en van Jaco met de boot naar Montezuma. Het bootje, eigenlijk niet heel veel meer dan een luxe roeiboot, maar dan wel met twee hele dikke motoren, brengt ons fijn stuiterend over de prachtige pacific naar het schiereiland Nicoya de Peninsula. Halverwege de tocht zwemt een school dolfijnen ons tegemoet en niet veel later een stelletje zeeschildpadden, het moet niet gekker worden. De hele boot (wij en twee Amerikaanse chicks) begint vanaf dat moment enthousiast te roepen en te hopen op walvissen. En ja hoor, ook wordt er een walvis gespot en wat heeft dat gigantische beest een moves! Een kwartier later arriveren wij bij de kust van Montezuma en komen wij tot de conclusie dat het, naast een nodig transportmiddel, ook een méér dan fantastisch uitje was. Één nadeeltje, hij was niet zo geschikt voor onze tere heeeele witte Nederlandse huidjes. Compleet geburnd stappen we van de boot af, de één iets roder dan de ander....

Van Montezuma rijden we met een taxi naar ons hotel genaamd 'The Place' in Mal Pais. Zoals iedere Alphenaar weet is dat een gegarandeerd een succes. En inderdaad ook The Place in Costa Rica is een F(lop). Het op de foto's goed uitziende resort is in werkelijkheid een zeecontainer dorp met golfplaten daken met daarentegen een erg mooi zwembad. Van binnen ziet onze cabina er uit als een Zuid-Afrikaans dorp: luipaardprint tegen de muur...op de stoelen en op het bed en een slang op de grond, maar al met al een prima bed, goede faciliteiten en airco, dus we mogen zeker niet klagen.

Na een goede nacht, ontbijten we bij de Bakery. Een door een Belg opgezette bakkerij met uitgebreide keuze. Snel ontbijten want we gaan eindelijk surfen! Ff een boardje huren en dan op weg naar het strand! Het grote mannen-strand laten we links liggen en we rijden door naar Hermosa, een goede beachbreak zodat we niet helemaal open komen te liggen door ons gepruts. De surfdag wordt beëindigd met een (toevallig privé) yogales aan het strand en een zwembad-bier-chill-momentje:)

Gisteren, woensdagochtend Tico Time, vertrokken we naar Playas El Coco in een gigantische mega hippe 4WD...

Op veler verzoek: Een aantal volgers vragen zich af wat wij eten in Costa Rica. Hierbij een uitgebreid verslag. Laten we beginnen met het ontbijt. Het ontbijt voor Liz maakt niet zoveel uit, als het maar iets is met ei. Zachtgekookt, scrambled, gepocheerd etc. Bas zijn favoriet zijn toch echt de pancakes met maple syrup. Dus reken maar dat hij op dieet gaat als we terug zijn van vakantie;)

Voor diner is het veelal gewoon westers eten zoals texmex, pizza of pasta en 's middags nemen wij vaak het iets lokaals zoals casado (rijst, bonen, kip/beef/vis). Ook staat hier veel Ceviche (in limoen en chili 'gegaarde' vis) op het menu, dit hebben wij nog niet geprobeerd door het hoge risico op food poisoning. Tot nu toe geen hele culinaire hoogstandjes dus...