basenlisette-costarica.reismee.nl

Tipi Style

Niet in de Lonely Planet maar heel gaaf en best een beetje spannend, waren de 2 overnachtingen in de Tipi op aanraden van jonge Bas. Zelfs de weg er naartoe was uitdagend. Vanaf de busstop liepen wij 1km omhoog over een 'dirt road', best vermoeiend maar het helemaal waard. Onderweg alleen al spotten wij een krok, toekans, kikkers, roofvogels, papegaaien en een luiaard! Bovenaan werden wij hartelijk welkom geheten in het door Nederlanders opgezette Tipi Jungla.

Na een snelle opfrisser en een kennismaking met het andere Nederlandse stel wat hier 2 nachtjes verbleef waren wij klaar voor de avondwandeling met Mario. Wij hadden naast wat bijzondere kikkers, spinnen en insecten niet veel geks verwacht, maar blijkbaar spotte de groep van de avond daarvoor een erg grote en giftige Fer-de-Lance (de meest gevreesde slang van Costa Rica) die nu niet meer op dezelfde plek lag...hmmzzz matig De boodschap was: 'houd je ogen wagenwijd open en ga er niet op staan, want dan ben je de figuurlijke Sjaak'. De slang zijn wij niet tegen gekomen, maar zijn kleine neefjes en nichtjes wel. Ook zagen wij glaskikkertjes, groene kikker met rode ogen, rode mini kikkertjes en groooooote spinnen!!!

De nacht was heftig, om het zo maar te zeggen. Op het hele terrein was het pikke donker, dus je zaklamp was best hard nodig voor de route naar de tipi en om alles te zien wat je niet moet aanraken. Het begon met een lekkere koude douche tussen alles was wij eerder die avond gezien hadden, dit na flink wat gesputter van 1 van de ondergetekenden (blond en vrouw). Daarna hebben wij de tipi flink doorgelicht, zijn wij onder de klamboe door in bed getijgerd en hebben we zowaar heerlijk geslapen met alle jungle sounds op de achtergrond.

Gisteren bezochten wij samen met de 2 andere Nederlanders (met auto) het park Antonio Miguel waar wij, naast een Bambi, wasberen en een erg mooi strandje, vooral veel Amerikanen gespot hebben. De middag stond in het teken van een opvanghuis voor 'wees' luiaardjes, de schattige beestjes worden hier verzorgd en getraind zodat ze na een paar maandjes weer terug kunnen naar de grote boze jungle.

Vandaag zijn wij weer onderweg, dit keer met bus en Ferry naar Mal Païs waar surf en yoga op het programma staat....

Pura Vida,.

Bas & Lisette.

ps: we hebben wat issues met uploaden van foto's, dus voor nu alleen enkele IPhone foto's.

Ineke

Klinkt spannend!! Wat eten jullie daar?

Ellen

Amerikanen in het wild! Boffers!

Sanne

Klinkt echt super vet!!! Geniet nog even.. Benieuwd naar de rest :)
Kus Sanne

Agnes

Heel grappig beschreven allemaal!
Kan mij helemaal voorstellen dat 'blond en vrouw' de douche van boven tot onder inspecteert ..... die grote spinnen .....!
Veel plezier verder!